KE 2019-04 - calosc - page 146

4 / 2019 / vol. 8
Kosmetologia Estetyczna
540
A
ARTYKUŁ
MAKIJAŻ PERMANENTNY
SUBTON SKÓRY A BARWNIK
Kolejnym etapem jest dobranie odpowiedniego do subtonu skó-
ry barwnika. W tym miejscu zaczyna się szeroko pojęta kolory-
metria, nauka szczególnie ważna i mająca wpływ na ostateczny
efekt. Podstawą jest barwnik. Nie istnieją takowe, które się nie
wybarwiają na niechciane kolory, nie istnieją również takie, któ-
re zostają usunięte w ciągu jednego dnia. Zarówno syntetyczne,
jak i te organiczne mają różny czas implantacji – osadzania się
w skórze, jak również czas, w którym są z niej usunięte. Są to
procesy, które zachodzą w organizmie człowieka począwszy od
kilku miesięcy do nawet kilku lat. Nasza rozmowa z klientem
i uświadomienie mu, że makijaż permanentny to niezmywal-
na kredka, a każda skóra jest inna i w różny sposób przyjmuje
barwnik, oszczędzi i nam, i jemu ewentualnych rozczarowań.
Pamiętajmy, że każdy makijaż permanentny powinien zostać
odświeżony w takim czasie, aby nie doprowadzić do jego wy-
barwiania się na niepożądane kolory, a jeśli tak się już stanie, to
niezastąpiona będzie umiejętność posługiwania się modyfikato-
rami w kolorze żółcieni, oliwki i pomarańczy.
Kiedy możemy mówić o złym doborze barwnika? Otóż efekt
świecących się brwi, wpadającychwzimny, niebieski kolor, może
świadczyć o przepigmentowaniu lub zbyt głębokim jego wprowa-
dzeniu.Wiadomo, że 99%Europejekma zimny odcień skóry, czyli
w tym przypadku zastosowanie barwników o zimnym odcieniu
będzie wiązało się z tym, że makijaż permanentny może wpa-
dać w zimny kolor. Dużą podpowiedzią wdoborze prawidłowego
barwnika może okazać się tutaj kolor żył, naturalnych włosów,
tęczówki oka, widoczne naczynia krwionośne czy piegi które,
również dać mogą wiele do myślenia. Nie bez znaczenia pozo-
stają grubość i rodzaj skóry, hemoglobina, melanina czy włókna
kolagenowe, natomiast rozpoznanie subtonu i nauka w tej dzie-
dzinie są jednak najistotniejszą sprawą.
Możemy wymienić cztery rodzaje subtonów: różowy, złota-
wy, szarawoniebieski i oliwkowy.
KSZTAŁT
Po zakończonej analizie kolorystycznej przychodzi czas na
nałożenie znieczulenia, dla zminimalizowania dyskomfortu
w postaci bólu, a następnie wykonanie rysunku wstępnego,
bo perfekcyjny jest podstawą prawidłowo wykonanego ma-
kijażu permanentnego. Ważna jest tutaj nasza estetyka pracy,
wyrównanie asymetrii oraz dopasowanie się do gustu i prefe-
rencji klientki- jeśli na przykład chodzi o kształt czy grubość
,natomiast pamietajmy, że to przede wszystkim my bierzemy
odpowiedzialność za ustalenie odpowiedniego i właściwie do-
branego kształtu. Niedopuszczalna jest pigmentacja poza linią
włosa jeśli chodzi o brwi i poza konturem w przypadku ust
oraz zbyt mocno wyciągnięta kreska, a w korygowaniu dys-
proporcji należy iść na kompromis tak, aby zachować umiar.
Nie istnieją bowiem dwie identyczne części twarzy ,identycz-
ne brwi czy kreski. Zasada Golden Ratio-złoty podział, to pod-
stawa do stworzenia doskonałego rysunku. Zastanówmy się
tylko czy złota proporcja współgra z naszymi niedoskonało-
ściami i naturalną asymetrią?
Wszystkie pomiary
zarówno
suwmiar-
ką, jak i nitką czy też
patyczkiem to ogrom-
na pomoc i wsparcie
przy rysunku wstęp-
nym. Ale czy zawsze
tak idealny rysunek
współgra z harmonią
twarzy? Często tak,
ale nie zawsze, dla-
tego warto pamiętać,
że jest to tylko pomoc,
a nie sztywne wy-
tyczne. Tak napraw-
dę to nasza wiedza,
umiejętności, zmysł
estetyczny oraz za-
sady przynoszą efekt,
o jakim marzy każdy
klient.
Rys. 4
Kolory chromatyczne
1...,136,137,138,139,140,141,142,143,144,145 147,148,149,150,151,152
Powered by FlippingBook