KE 2018-02 - całosc - page 35

2 / 2018 / vol. 7
Kosmetologia Estetyczna
153
artykuł naukowy
Kosmetologia Estetyczna
N
włosów, szyi, nosa i ust. Następnie aplikujemy puder fiksujący
w tej samej kolejności, co podkład, za pomocą pędzla, oprószając
twarz. Po wyrównaniu kolorytu można przystąpić do rysunku
oczu. Sama czynność jest bardzo ważna, podkład jest tłem dla
reszty makijażu. Dlatego należy nałożyć go z największą precy-
zją, ruch pieczątkowy, czyli z lekkim uściskiem, daje efekt ideal-
nego wchłonięcia się. Jeśli podkład wygląda naturalnie, jak na-
sza druga skóra, to znak, że jest idealnie dobrany i zaaplikowany.
RYSUNEK OKA
Wmakijażu oczu należy uwzględnić naturalną budowę i kiero-
wać się nią w doborze barwy i nasycenia. Wiadomo już, że naj-
bardziej pożądanym kształtem oczu jest migdał. Wyróżniamy:
Oczy głęboko osadzone.
Charakterystyczna wystająca kość
Joachima, brak ruchomej powieki, w zaciemnieniu zawsze
podsinione i zmęczone. Należy unikać ciemnych matowych
cieni, a rozświetlać jasnymi ciepłymi oraz odbijającymi
światło. Jedyne, co można przyciemnić, to wystającą kość
i lekko linię rzęs (w celu zagęszczenia). Dobrze widziana jest
tutaj biała kreska na dolnej linii wodnej, która dodatkowo
optycznie otworzy oczy. Nakładamy jasne cienie na rucho-
mą powiekę i mocno tuszujemy rzęsy.
Oczy duże
. Wypukłe, często za okrągłe. Należy użyć ciemnych
matowych kolorów, aby optycznie zmniejszyć oko. Należy ob-
rysować dolną i górną linię czarnym kajalem i delikatnie roze-
trzeć do 2mm oraz utwardzić pudremfiksującym. Kolorumoż-
na użyć wmakijażu ust, aby odwrócić uwagę od dużych oczu.
Oczy blisko osadzone.
Charakteryzują się tym, że odległość po-
między oczami równa się szerokości jednego oka.Wtakimprzy-
padku używa się jasnych, kremowych cieni w wewnętrznym
kąciku oka, natomiast w zewnętrznym należy użyć linii maki-
jażowej w kształcie odwróconej litery V czyli <, to znaczy, że do
połowy dolnej i górnej linii oczu aplikuje się kreskę i nanosi cień
nieco powyżej, przy załamaniu powieki opadającej z ruchomą.
Oczy szeroko rozstawione.
Gdy odległość między oczami
jest większa niż jedna szerokość oka. Tutaj należy przyciem-
nić zarówno wewnętrzny kąt oka, jak i dolną linię wodną,
aby optycznie je zbliżyć do siebie. Dobrze wygląda tu linia
w kształcie banana, czyli przyciemnienie oczu przez całą dłu-
gość załamania między powieką ruchomą i opadającą. Można
wykonać smokey eyes przy użyciu ciemnych kolorów.
Oczy małe.
Optycznie należy je powiększyć, używając do tego
białej kredki na linii wodnej oraz jasnych cieni. Można obryso-
wać oko czarną miękką kredką i rozetrzeć na ok. 4 mm, takie
rozbalansowanie koloru da efekt powiększonego oka [8, 10, 11].
ŚWIATŁOCIEŃ
Profesjonalny makijaż opiera się na technice światłocienia,
dając doskonałe efekty. Wiadomo, że najbardziej pożądanym
kształtem twarzy jest owal. Jest to gra światła i cienia, która
nadaje trójwymiarowości. Wykorzystuje się tę metodę do kon-
turowania twarzy, ponieważ pozbawiona wypukłości i wklę-
słości traci kształt sprawia wrażenie, że jest płaska.
Wiele kobiet wykorzystuje technikę modelażu w codzien-
nym makijażu. Do tego potrzeba dwóch kolorów: jeden o pół
tonu jaśniejszy od naturalnego koloru skóry, który rozświetla,
przybliża i uwypukla, oraz drugi o dwa tony ciemniejszy, przy-
ciemnia, pogłębia i oddala. Jasną barwę nakładamy tam, gdzie
należy rozjaśnić twarz, czyli na: centralną część czoła, grzbiet
nosa, centralną część policzków, pod oczami ruchomą powiekę,
łuk kupidyna, centralną część brody. Ciemny tam, gdzie pada
naturalnie cień na twarzy: pod kością policzkową, na skro-
nie, linię żuchwy, opadającą powiekę, linie nosa. Modelujemy
twarz, aby podkreślić kości policzkowe, by zwęzić za szeroki,
a skrócić za długi nos, by usta wydawały się pełniejsze, dla
zmniejszenia szerokiego czoła czy też wysmuklenia twarzy.
Istnieje kilka sposobów na modelowanie twarzy. Najpopular-
niejsze to związane z formułą kosmetyków, czyli konturowanie
na mokro oraz na sucho. Modelowanie „na mokro” jest techniką
trudniejszą, ponieważ trzeba bardzo dokładnie rozetrzeć wszelkie
granice między kolorami, aby powstały miękkie przejścia między
nimi. Konturowanie odbywa się kosmetykami mokrymi, czyli
takimi, które mają płynną lub kremową konsystencję. Świetnie
sprawdzą się: kamuflaże, tradycyjne podkłady, fluidy lub specjali-
styczne kremymodelujące. Konturowanie „na sucho” jest zdecydo-
wanie łatwiejszą techniką. Idealnie sprawdza się w szybkimmaki-
jażu codziennym.Wykorzystujemy suche pudry, bronzery (należy
pamiętać, aby byłymatowe, bez świecących drobinek).
Modelaż powinien poprzedzać wstępny makijaż, czyli wy-
równanie kolorytu poprzez nałożenie podkładu. Do rozjaśnienia
można użyć produktów dodatkowo rozświetlających. Rozświe-
tlenie sprawi, że twarz będzie wyglądała na promienną oraz peł-
ną blasku i energii. Należy pamiętać przy aplikacji, aby nie na-
błyszczać skóry z widocznymi defektami, takimi jak zmarszczki
lub cienie pod oczami. Należy pamiętać również o kilku zasa-
dach modelowania twarzy. Nie wolno przesadzać z intensyw-
nością produktów, za ciemne kosmetyki mogą przyczynić się do
uzyskania niezdrowego wyglądu. Ważna jest również wielkość
twarzy – im większa, tym więcej produktu możemy nałożyć,
przy drobnej zbyt duża ilość jest niewskazana [12].
Przy aplikacji kosmetyków warto pamiętać, że linie pionowe
i ukośne wyszczuplają, natomiast poziome poszerzają. Modyfiku-
jemy twarz odpowiednio do jej właściwego kształtu, czyli twarze
kanciaste, zakończone ostrymi rysami, należy łagodzić, a trójkątną
lub kwadratową można wyostrzyć i nadać charakteru. Jak wiado-
mo, „kanonem piękna” jest twarz owalna i do takiego kształtu dą-
żymy wmodelowaniu okrągłego kształtu twarzy [8, 10, 11] (rys. 5).
RODZAJE MAKIJAŻU
Od tego, jak długo będzie utrzymywał się makijaż na twarzy,
zależy odpowiednie jej przygotowanie. Istotne jest, aby co naj-
mniej dzień przed wykonać zabieg na twarz, który zwiększy
przyczepność kosmetyków kolorowych. Warto wykonać pe-
eling, a po oczyszczeniu skóry twarzy ze zbędnego zrogowa-
ciałego naskórka należy nałożyć ampułkę odżywiającą lub na-
wilżającą (np. z kwasem hialuronowym) i dodatkowo nałożyć
1...,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34 36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,...128
Powered by FlippingBook